Annonce
Réduire
Aucune annonce.
Ads
Réduire
Perspectives sur l'or
Réduire
X
 
  • Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

  • #46
    Bonsoir Roque

    Un avis sur la degelee de l or ce soir ???

    Commentaire


    • #47
      Abu Dhabi gold jewellery sales soar in August
      Tue Sep 2, 2008 12:27am IST

      By Summer Said

      DUBAI (Reuters) - Gold jewellery sales in Abu Dhabi soared 300 percent in volume and almost 250 percent in value in August from a year earlier after the metal dropped to nine-month lows, the emirate's industry group said on Monday.

      "It was the best month the market has seen in almost 30 years and it compensated for any drops we have seen earlier this year," Abu Dhabi Gold and Jewellery Group Chairman Tushar Patni told Reuters.

      "We had never expected that if gold fell below $800 an ounce we would see a 300 percent increase in volume and 250 percent in value, especially as many buyers are abroad on holiday."


      ...



      Volcker Says Finance System `Broken,' Losse... (Update1)

      By Doug Alexander and Steve Matthews

      Sept. 5 (Bloomberg) -- Former Federal Reserve Chairman Paul Volcker said the U.S. financial system, dependent upon securitization rather than traditional bank loans, is broken, and may contribute to the weakest expansion since the 1930s.

      ``This bright new system, this practice in the United States, this practice in the United Kingdom and elsewhere, has broken down,'' Volcker said today at a banking conference in Calgary. ``Growth in the economy in this decade will be the slowest of any decade since the Great Depression, right in the middle of all this financial innovation.''

      The former Fed chief projected ``a lot'' more losses from the collapse in the mortgage-backed debt market, after the more than $500 billion tallied so far, should the U.S., European and Japanese economies fail to pick up. He urged changes in financial regulations, echoing calls among sitting officials and legislators.

      ``It is the most complicated financial crisis I have ever experienced, and I have experienced a few,'' said Volcker, who has endorsed Democratic presidential candidate Barack Obama. Volcker ran the Fed from 1979 to 1987, and engineered an increase in interest rates to 20 percent to quell inflation that exceeded 10 percent.



      Commentaire


      • #48
        Objectif sur l'or de Martin Hennecke :

        http://www.blinkx.com/video/hennecke-sees-huge-ups...

        Entretien Bloomberg du 26/8/2008

        Hennecke Sees `Huge Upside' for Gold, Price at $6,000: Video

        Aug. 27 (Bloomberg) -- Martin Hennecke, senior manager at Tyche Group Ltd., talked with Bloomberg's Susan Li in Hong Kong yesterday about the outlook for gold prices, and the impact of government bailouts of failing banks on inflation and metal prices. (Source: Bloomberg)

        00:00 Bank bailouts, impact on metals, inflation
        01:55 Cash risks; sees gold price at $6,000

        Running time 03:28
        Last Updated: August 26, 2008 21:26 EDT

        Commentaire


        • #49
          Je n'ai pas réussi à avoir le son ; peux-tu nous dire la synthèse stp. ?

          Commentaire


          • #50
            Moi j'ai bien eu le son. Mais j'ai pas tout pigé.

            Commentaire


            • #51
              Bonjour,

              Pub du jour reçu dans les boites à lettres angevines ...



              A+

              PS: Jean, tu as eu la même ?

              Commentaire


              • #52
                Salut Roques,

                j'ai vu la même chez moi en moselle...

                Commentaire


                • #53
                  Citation de : Roque (au 14-09-2008 15:26:31)

                  ... PS: Jean, tu as eu la même ?



                  Bonjour
                  Non, je ne l'ai pas reçue.
                  Il faut dire que j'habite une "zone pavillonaire", où il y a beaucoup moins de boîtes aux lettres par 100 pas, qu'en pleine ville. Ceci explique peut-être cela

                  Commentaire


                  • #54
                    La plus part des gens que je rencontre, qui sont supposés avoir un peu de sous et qui ne sont ni fonctionnaires ni salariés d'un service public ou équivalent, disent que la vie des affaires est très dure.

                    J'ai un ami ouvrier dans le bâtiment. Jusqu'à présent, il y avait du boulot plus que voulu, des appels du pied de concurrents réguliers. Il a claqué la porte de chez son patron avant les congés, a pris 2 mois de vacances bien mérités (dit-il). Et aujourd'hui, le vent a tourné. Il fait un peu d'interim et du noir. Mais il fait aussi un peu la g.... "Si j'avais su !"
                    Et chacun sait que quand le bâtiment va, ....

                    Convaincu par la conjoncture (voir plus haut), par ma lecture des files sur ce site et d'autres, ainsi que la lecture d'un livre sur l'or (suivez mon regard), j'ai acheté avant les congés quelques pièces d'or.

                    En €.

                    Compte tenu de la forte correction (en $) et de la prime de la pièce, je n'ai à ce jour pas gagné mais très peu perdu.

                    J'en ai parlé ( un peu ) autour de moi, et même à ma banquière. Jusqu'à présent, avec un regard attristé, les réponses étaient du genre "quoi ? l'or ? ça existe encore ?". Ma banquière m'a dit " attendez, je téléphone au service compétent pour savoir comment faire pour en acheter".

                    En ce moment, je parle avec des gens inquiets, qui ont envisagé la question de l'or.
                    Envisagé seulement, car "l'or se casse la figure".

                    Comme quoi, le "grand public" n'est (de mon tout petit point de vue, car la France ne se limite pas à mon cercle relationnel ) aujourd'hui pas sensibilisé à l'intérêt d'avoir quelques piécettes dans un coin.

                    Le jour où ça sera le cas, la prime devrait exploser !







                    Commentaire


                    • #55
                      lire :
                      http://www.marketwatch.com/news/story/story.aspx?g...

                      The recent jump in gold prices "can be attributed to large amounts of money fleeing to the yellow metal as a safe haven in these troubled times," said Sam Kirtley, editor of Gold-Prices.biz. See Commodities Corner.
                      The financial crisis "will probably worsen over the coming months," he added, and the money the central banks are pumping into the system is adding to inflationary pressures, which "are certainly showing in gold [prices]."


                      un petit bonjour de Ste Marie aux Mines !!!!


                      ps: le bouquin de Fischer est de plus en plus d'actualité

                      Commentaire


                      • #56
                        Bonjour Roque
                        il parait que les comptes bancaires sont garantie à hauteur de 70.000 euro a tu des précisions par rapport à cela
                        Merci par avance

                        Commentaire


                        • #57
                          Citation de : biba (au 19-09-2008 10:45:34)

                          Bonjour Roque
                          il parait que les comptes bancaires sont garantie à hauteur de 70.000 euro a tu des précisions par rapport à cela
                          Merci par avance


                          Par compte ?? par personne ??
                          Merci

                          Commentaire


                          • #58
                            Effectivement, c'est par titulaire de compte et par établissement

                            Commentaire


                            • #59
                              Sauf erreur, par ensemble de compte dans un établissement, les livrets étant je crois à part.

                              Commentaire


                              • #60
                                Bonjour

                                Un avis ... suisse :
                                Banque Gonet et Cie


                                extrait :
                                Conclusions and Recommendations
                                Gold is a real asset which deserves its place in every
                                portfolio. It benefits from three major trump cards,
                                namely its feature as safe haven (refuge) which makes it
                                indispensable for the difficult periods, the strong demand
                                of emerging countries further to the important creation
                                of recent wealth and a very precarious balance between
                                supply and demand. In addition, gold is little correlated
                                to the other financial assets, what provides interesting
                                profits with respect to risk diversification. The best way
                                of investing in the gold is by means of indexed funds
                                (ETF) which are covered by physical gold and traded on
                                all the main stock exchanges of the planet or by certificates
                                duplicating the performance of the gold. The
                                quanto version is preferable because it enables to cancel
                                the negative effects of a falling dollar.
                                Roland Duss - July 2008

                                A+

                                PS: je ne les suis pas sur la fin de leur recommendation

                                Commentaire

                                Chargement...
                                X