Annonce
Réduire
Aucune annonce.
Ads
Réduire
Rupture de stock sur l'ARGENT !
Réduire
X
 
  • Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

  • Rupture de stock sur l'ARGENT !

    Bonjour

    Depuis ces derniers mois l'achat de grosses quantités d'argent (sous forme de bullions : Silver Eagle ou Silver Maple) est devenu très difficile (je ne parle pas des pièces numistatiques de qualité belle épreuve ou proof).

    La situation est devenue tout à fait illogique puisque d'un côté les cours officiels de l'argent consolident alors même que les organismes de frappe annoncent ne pouvoir s'approvisionner sur le marché (voir le courrier ci-dessous envoyé aux acheteurs agréées de Silver Eagle auprès de l'US Mint).

    Il semblerait (je fais les recherches actuellement) que cette situation résulte de ventes à découvert massives pour lesquelles les organismes de frappe auraient prêté leurs stocks (idem ce qu'ont fait certaines banques centrales avec leur or) à l'instar de Perth Mint en Australie qui propose depuis plusieurs années aux investisseurs des Certificats Argent. A ce jour Perth Mint serait incapable de fournir le métal blanc aux investisseurs qui le demanderaient en échange de leur bout de papier.

    Une leçon à retenir pour ceux qui croient que l'or papier a la même valeur et la même sécurité que le métal jaune lui-même.

    A+

    ------
    June 6, 2008

    MEMORANDUM TO ALL AMERICAN EAGLE AUTHORIZED PURCHASERS

    FROM: Cathy Laperle
    Team Lead, Bullion Program
    United States Mint

    SUBJECT: American Eagle Silver Bullion Coin Update


    The United States Mint has been informed by its silver blank vendors that the volume of blanks they will be shipping to us in the coming weeks will be significantly reduced. Specifically, the quantities they will ship to us during the week of June 9 are expected to be less than half the quantities they shipped to us during the week of June 2. Our vendors, however, expect to be able to make incremental increases in supplies each week thereafter. In the mean time, the significant reduction in the number of blanks they supply to us will, of course, directly affect the quantity of coins we can make available for allocation to our Authorized Purchasers. Accordingly, the United States
    Mint will continue allocating American Eagle Silver Bullion Coins per the process initiated on April 21, 2008.

    As you know, in the first six months of 2008 production, the United States Mint produced more American Eagle Silver Bullion Coins (10.07 million) than we did during the entire 12-month period of 2007 (9.03 million). The United States Mint stands ready to continue this high level of production as additional blanks become available from our suppliers.

    The United States Mint is making every effort to increase its acquisition of silver bullion blanks that meet the specifications and requirements of the law. In our efforts to meet unprecedented demand, the United States Mint is again preparing a request for proposals (RFP) for additional silver blank suppliers. Additionally, we are not using
    incoming supplies of silver blanks to produce numismatic versions of these coins (American Eagle Silver Proof and Uncirculated Coins); all incoming inventory is being used solely for silver bullion coins during this reduced supply period.

    Thank you for your patience and your continued support of the United States Mint American Eagle Silver Bullion Coin Program.


    -----

  • #2
    Bonjour Roque
    Cela fait un petit moment qu'on en parle, mais vu les prix sur le comex (j'imagine qu'il y a du stock).
    Vue l'etroitesse de ce marché, des fonds vautours ne se serait pas génés pour squeezer les shorts.
    Wait en see

    Commentaire


    • #3
      Bonjour,

      je suis allé chez CPR Or à Paris, j'ai failli leur vider le stock de 50 fr Hercule !! Moi, misérable petit investisseur !!
      Et la prime est incroyable puisse que le 50 fr Hercule cote
      officiellement 9.33 euros ce jour, je les ai eu pour 11 euros.
      Chez CGB, c'est 13 euros (prime de collection).
      Sur Ebay, c'est pareil, çà part à des prix de fou !!

      C'est sûr, y'a balène sous gravillon.

      Bonne journée
      Arnaud

      Commentaire


      • #4
        The United States Mint is bending over backward to build its offers on silver bullion spaces that meet the prerequisites and necessities of the law. In our endeavors to take care of the demand, the United States is getting ready for a demand for proposition for extra prime assignment silver clear providers. Furthermore, we are not utilizing. These things are incorporated all approaching stock is being utilized for this period.

        Commentaire

        Chargement...
        X